KALENDARIUM: 3 maj 1519 r. - Mikołaj z Mirowic (dziekan płocki i proboszcz warszawski) wypłacił książętom mazowieckim Stanisławowi i Januszowi 2000 dukatów zasądzonych od Jana Jeżowskiego (chorąży zakroczymski) i Jana Ojrzanowskiego (starosta warszawski), i innych współwinnych, na naprawę tam i odbudowę zawalonej wieży, leżącej z tyłu dworu książęcego w Warszawie

poniedziałek, 21 stycznia 2013

Skanseny archeologiczne i parki tematyczne w Polsce (średniowiecze)

Ostatnia aktualizacja: 29.06.2014.


BISKUPIN, woj. kujawsko-pomorskie

Muzeum Archeologiczne w Biskupinie:


BOCHNIA, woj. małopolskie

Park archeologiczny Osada VI Oraczy:


BYCZYNA, woj. opolskie

Średniowieczny gród w Byczynie. Polsko-czeskie centrum szkolenia rycerstwa nad Zalewem Brzózki:


CZAPLINEK, woj. zachodniopomorskie

Sławogród:<



INWAŁD, woj. małopolskie

Park Średniowieczny Warowania Inwałd:


OWIDZ, woj. pomorskie

Grodzisko Owidz:


POBIEDZISKA, woj. wielkopolskie

Gród Pobiedziska:


SOPOT, woj. pomorskie

Grodzisko w Sopocie. Muzeum Acheologiczne w Gdańsku:


TRZCINICA, woj. podkarpackie

Skansen Archeologiczny Karpacka Troja:


WARSZAWA, woj. mazowieckie

Warownia Jomsborg:


WOLIN, woj. zachodniopomorskie

Stowarzyszenie Centrum Słowian i Wikingów. Wolin-Jomsborg-Wineta:


WÓLKA BIELECKA, woj. lubelskie

Słowiański Gród Choina-Horodoszcze:


ŻMIJOWISKA, woj. lubelskie

Grodzisko Żmijowiska. Muzeum - Ośrodek archeologii doświadczlanej:


6 komentarzy:

  1. Grodzisko w Sopocie jest świetnie zrobione. Byłem tam parę lat temu, gdy powstawało, i niedawno, gdy "produkt finalny" był już gotowy. Jest nieco oddalone od centrum miasta, ale spacerkiem to 10 minut z Monciaka, polecam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja osobiście nie byłem w Sopocie, ale dużo pozytywnych opinii słyszałem o tym skansenie. Wiele razy byłem w Biskupinie, ale w 2012 roku otworzono tam osadę wczesnośredniowieczną. W tym samym roku otworzono także Park Średniowieczny Warownia Inwałd. Jest wiele takich parków średniowiecznych, ale jeszcze tutaj nie uwzględniłem, ale z czasem je dodam :). Byłem tylko raz w naszej warszawskiej warowni, ale tak na szybkiego, więc nie za bardzo się jej dokładnie przyjrzałem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a gdzie Dymarki Świętokrzyskie ... a sorry, to epoka żelaza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dodałbym jeszcze faktorię z Pruszcza Gdańskiego (okres wpływów rzymskich): http://www.faktoria-pruszcz.pl/articles/news/ :). Dymarki Świętokrzyskie, to chyba największa impreza związana z epoką żelaza (www.dymarki.pl/). Z epoki żelaza jest także Archeopark Żelazne Korzenie (http://www.korzenie.gimnazjum.com.pl).

      Usuń
  4. Z Lubelszczyzny jeszcze http://www.horodyszcze.lbn.pl/

    OdpowiedzUsuń